علم استنتاج

//-------------------------------------------\\

علم استنتاج

//-------------------------------------------\\

علم استنتاج

مرگ، معنای زندگی است.

  • ۰
  • ۰

داستان چیست؟ آیا موریارتی واقعا زنده شده؟ در این سریال ها گاهی آنقدر اشتباه رخ می دهد که انسان نمی تواند بفهمد اشتباه انجام شده عمدی بودی یا غیر عمدی ، یک تصادف بوده یا یک سرنخ که به بینندگان داده شده مثلا در همین قسمت سوم فصل سوم یک نفر از باشگاه طرفداران شرلوک روی صندلی مخصوص او نشسته ، با ورود هلمز از روی صندلی بلند می شود به گوشه ای می رود اما هیچ وقت خروج او از خانه را نمی بینیم ! اما یک اشتباه خیلی جالب در این داستان ها رقم خورده ، مطمئنا خیلی از شما ها هم به آن توجه کرده اید اما آن را به حساب اشتباه نویسندگان گذاشته اید حتی یادم است یک بار در سایت های مختلف در مورد درست بودن به کار بردن این دو کلمه به جای هم تحقیق کردم اما وقتی فهمیدم نادرست است آن را به حساب اشتباه فیلم گذاشتم. کدام دو کلمه ؟ به زودی خواهید فهمید ; با آخرین اتفاقی که در سریال شرلوک افتاد و با ورق زدن کتاب های خاک گرفته ی دویل همه چیز مشخص خواهد شد . 

پیشنهاد می کنم اول متن زیر را بخوانید: از داستان «آخرین مسأله» :

 "It was my intention to have stopped there, and to have said nothing of that event which has created a void in my life which the lapse of two years has done little to fill. My hand has been forced, however, by the recent letters in which Colonel James Moriarty defends the memory of his brother, and I have no choice but to lay the facts before the public exactly as they occurred."


هنوز نفهمیدید؟ مسأله بر سر همین دو کلمه است : Jim Moriarty یا James Moriarty ؟ همان طور که گفتم به کار بردن این دو کلمه به جای هم به هیچ وجه درست نیست پس این جا همه چیز دست به دست هم می دهد تا نظریه جدیدی شکل بگیرد : Jim و James برادران دوقلوی موریارتی .

احتمال این که فرد خودکشی کرده روی سقف بیمارستان بارتس زنده باشد بسیار کم است زیرا نقشه برادران هولمز بسیار دقیق بوده و جنازه موریارتی هم احتمالا تحت نظارت مولی هوپر به سردخانه منتقل شده همان طور که مایکرافت در آخرین لحظات فیلم بیان می کند زنده بودن موریارتی غیرممکن است و همه ی این ها احتمال صحت این نظریه را بیشتر و بیشتر می کند. اما چیزی که واضح است این است که احتمال غلط بودن آن هم وجود دارد پس کاری به جز صبر نمی توان کرد. ( خودمان هم از به کار برده شدن روش استنتاجی که در پست «بومرنگ» گذاشته بودیم توسط مایکرافت در سری سوم بسیار متعجب گشتیم !‌ پس شما را با «موازنه احتمالات»ی که مطرح کردیم تا پست بعدی تنها میگذاریم !)

  • ۹۲/۱۲/۱۶

نظرات (۴)

ایده ی بسیار جالبی هست ... خیلی هم ممکن ... خیلی خیلی خیلی ممکن !
عیدتون هم مبارک ... البته با تاخیر !
پاسخ:
ممنون . عید شما هم با تاخیر بسیار بیشتر مبارک!
ممکنه اما خیلی کمه احتمالش :D
چون اگر فقط کلمه Jim or James رو در گوگل سرچ کنید متوجه میشید که در انگلیسی بریتانیایی میبینید که یک سری اسم های معادل و مخفف دارن مثلا
James=Jim , William=Bill , Richard=Dick , ....
همانطور که میبینید در نشانه سه سرگرد جیمز شلتو هست اما شرلوک موقع خوندن دعوتنامه اش میگه جیم شلتو و در دادگاه اخبار میگن جیمز موریارتی اما شرلوک بهش میگه جیم عزیز !
پس احتمال چنین چیزی کم هست .
به بلاگ من هم سر بزنید :D
Holems.blog.ir
پاسخ:
البته باید ذکر کنم در نوشته های دویل برای هر دو نفر فقط نام جیمز نوشته شده یعنی دویل سهوا یا عمدا اسم این دو برادر رو یکی گذاشته اما چون توی سریال دو اسم به کار برده شده بود من هم دو تا اسم به کار بردم ، اون هم من هر چی نگاه کردم به زیرنویس ها هم مراجعه کردم میگه جیمز ، اگه جیم می شنوید به خاطر اینه که در محاوره گاهی a به صورت i تلفظ میشه اما در جایی مثل دادگاه نمی تونید اسم مستعار به کار ببرید توی فصل دو اون قسمتی هم که دارن خبرنگارا گزارش می دن پایین صفحه می نویسه جیم که اینجا دیگه محاوره ای در کار نیست . پس هنوز احتمالش هست!
ریچارد و ویلیام هم طی فرایند های واجی به ریچ -> ریک -> دیک و ویل -> بیل تبدیل شدند اما برای جیمز جز همون تلفظی که گفتم من چیزی نیافتم!
منظورتون Holmes.blog.ir بوده فکر کنم؟!
با سلام
نظریاتتون خوب بود و امکانش هست همچین اتفاقاتی بیوفته ولی این هم میشه گفت که کار خود شرلوک باشه که از قبل انجام داده تا تبعید نشه
  • احمدعلی شفیعی
  • نکته این‌جاست که زیر‌ویس‌هایی که نوشته می‌شن هم تا جایی که می‌دونم شنیداری هستن و این معموله که سازنده‌ی زیرنویس، از Jim یا James استفاده کنه.
    پاسخ:
    نه همشون شنیداری نیستن ،‌ هر چند اگه زیاد انگلیسی گوش داده باشید تفاوت بین تلفظ jim و james خیلی واضحه . با این حال چند بخش در قسمت ۳ فصل ۲ هست که روزنامه ها و خبرنگارا و زیر نویس تلویزیون ها رو نشون میده و  اونجا هم ، هم از jim استفاده شده هم از james . در هر صورت این یک نظره که می تونه نادرست باشه اما دلیل شما برای اثبات نادرست بودنش ، غلطه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی