علم استنتاج

//-------------------------------------------\\

علم استنتاج

//-------------------------------------------\\

علم استنتاج

مرگ، معنای زندگی است.

  • ۰
  • ۰



نام قسمت اول «شش تاچر» گذاشته شده که از «ماجرای شش ناپلئون» دویل گرفته شده.

و نام قسمت دوم نیز «کارآگاه دروغگو» است که از «ماجرای کارآگاه محتضر» نشأت گرفته.



آیا شش تاچر می‌تواند پرونده‌ای حل شده باشد؟

پرونده‌ای با این نام در حال حاضر در وبلاگ دکتر جان اچ واتسون به تاریخ ۱۹ دسامبر موجود است!


پرونده‌ی شش ناپلئون دویل در مورد چند فقره دزدی است که هر یک منجر به ربوده شدن و تخریب تندیسی گچی از ناپلئون می‌شود و یک بار نیز این عمل به قتل می‌انجامد. سرانجام معلوم می‌شود که سارق ، مروارید با ارزش سیاهی را درون یکی از آ‌ن‌ها پنهان کرده بوده و اکنون سعی دارد دوباره ردش را پیدا کند.

در پرونده‌ای که در وبلاگ جان واتسون تعریف شده ، [تندیس] ناپلئون تبدیل به تندیس مارگارت تاچر شده است و شیء مخفی شده داخل  آن یک چاقوی تاشو است که در یک قتل استفاده شده اما اساس هر رو داستان یکی است، مجرم نیز در هر دو داستان یک نفر است ، یک ایتالیایی به اسم بپو.

پس، آیا این می‌تواند همان داستانی باشد که قرار است به زودی آن را ببینیم.

داستان جان در کریسمس رخ می‌دهد ( و شامل خلاصه داستانی است که در آن شرلوک ، به خاطر بدعنقی کردن و خواستن یک پرونده‌ی قتل اشتیاق‌اور از بابانوئل یک فروشگاه ، برای کریسمس ، آن هم در برابر عده‌ای کودک شوکه شده و والدینشان ، توسط پلیس به اتاقش بازگردانده می‌شود ) و اولین قسمت سری جدید نیز طبق سنت در ۱ ژانویه پخش خواهد شد ، پس یک داستان با پس زمینه‌‌ای مناسب یک فصل خاص از سال به هبچ وجه ناممکن نیست.

تصادفی بودن این حقیقت که این قسمت عنوانی مشابه پست وبلاگ جان دارد نیز نامحتمل به نظر می رسد. جای تعجب نیست که داستانی به محبوبیت شش ناپلئون ، داستانی است که مارک گیتیس و استیون موفات برای اقتباس آن را انتخاب کرده‌اند اما این نظریه که آن‌ها و جوزف لیدستر ( که ، با عرض پوزش از تخریب توهمتان ! ، کسی است که وبلاگ جان را می‌نویسد )‌ به طور مستقل از هم، تاچر را با واژه‌ی ناپلئون جایگزین کرده باشند لااقل بسیار نامحتمل به نظر می‌رسد.

پس آیا گیتیس و موفات این ایده را به لیدستر پیشنهاد کرده‌اند و موقع نوشتن سری جدید این موضوع را فراموش کرده‌اند؟ ممکن است، اما به نوعی باورش سخت است ، آن هم با وجود جدیت کاریشان و این که چقدر خوب کارشان را ظاهراً بلدند.

یا شاید همان طور که همیشه می‌توان از این دو موجود بدجنس(!) انتظار داشت ، گزینه دیگر این باشد که آن‌ها ایده‌ی وبلاگ را پیشنهاد داده‌اند و چند سال بعد به فکرشان خطور کرده که استفاده از همان عنوان برای دیدن این که کسی دقت می‌کند یا نه ، جالب می‌شده .

اما اگر این دو متفاوت باشند، به این معنی است که مجموعه آثار مکتوب شرلوک بی بی سی ( که وبلاگ رسمی جان نیز بخشی از آن است ) ، اکنون دو پرونده با یک اسم دارند، و این موضوع برای افرادی مثل گیتیس و موفات نیز عاقبت خوشی نخواهد داشت.


لینک داستان وبلاگ جان واتسون


منبع: RadioTimes

  • ۹۵/۰۷/۰۵

نظرات (۱)

http://baker-forum.ir/showthread.php?tid=307
در لینک بالا همه چیز درباره این موضوع در انجمن بیکر استریت گفته شده است خودتان متوجه می شوید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی