علم استنتاج

//-------------------------------------------\\

علم استنتاج

//-------------------------------------------\\

علم استنتاج

مرگ، معنای زندگی است.

  • ۰
  • ۰

گوی و ساختمان

۱۴ تا ! باید تعداد پرتاب های انجام شده با باقی مانده هماهنگ باشند با نمادگذاری و انجام محاسبات به این جواب خواهید رسید .

اول از طبقه ۱۴ می اندازیم و اگر شکست طبقات ۱ تا ۱۳ را امتحان می کنیم و اگر نه به طبقه ۲۷ می رویم و این روند را تکرار می کنیم.

بنابراین داریم .

14 , 27 , 39 , 50 , 60 , 69 , 77 , 84 , 90 , 95 , 99 , 100

  • ۹۲/۰۴/۲۰

نظرات (۶)

اگه فقط قراره بفهمیم  حداکثر از چه ارتفاعی پرتاب بشن  نمیشکنن  البته اگه بدونیم که از کدوم طبقه داریم پرتاب میکنیم  کار ساده ایه ولی اگه ندونیم کار سختیه من فکر میکنم که میدونم پس جواب من اینه که از طبقه ی اول گوی هارو میندازیم اگه نشکست میریم از طبقه ی بالا تر به همین ترتیب تا اینکه حداکثر ارتفاع مشخص بشه .
پاسخ:
ممنون از پاسختون اما این طوری خیلی زمان می بره ویه آدم عاقل هیچ وقت چنین کاری نمی کنه ( در حالت عادی ) پس باید راهی رو انتخاب کنه که با کمترین تعداد پرتاب ( مؤثرترین راه ) طبقه رو پیدا کنه.
ممنونم ا ز پاسختون . یه راه سریعتر یافتم : یک گوی را از طبقه ی اول میندازیم اگه نشکست از طبقه  25 میندازیم اگه شکست یعنی سقفش طبقه ی 25 ه  و در این صورت گوی دیگر را از طبقه اول تا 25 میندازیم تا طبقه ی دقیق بدست بیاد اگه گوی اول بین 25 تا 50 بشکنه گوی دوم را از طبقه 26 تا 50 میندازیم و...

آیا جواب دومم درست بود ؟

یه راه سریعتر هم هست این که بجای 25 طبقه 10 طبقه بریم بالاتر اینطوری خیلی بهتره .

پاسخ:
بابت تاخیر معذرت می خوام . استراتژی حل مسالتون درسته اما هنوز راه برای کم تر کردن تعداد پرتاب وجود داره.
باروش هرپرتاب 10 طبقه برای مثال اگه طبقه 99 باشه تا طبقه 100 میشه 11پرتاب واز 90تا99 میشه 9تا وجمعش میشه 20 طبقه ولی اگه تا طبقه ی 90، 10تایی بریم بعد دوتا 5 تا که میشه 12 پرتاب  بعد  از 95 تا 99 میشه 4 که جمعشون میشه 16 این هم یک راه کوتاهتر ،آیا کوتاهتر هم هست؟
پاسخ:
یه کم . اگه انتگرال بلد باشید راحت تر بهش می رسید.
ممنونم معمای جالبی بود .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی